Skip to Content Contact Us

ילד של אף אחד

המשפט הראשון שאתו פתח המאמן שלי את ההתמחות היה – "המציאות שאליה תהי עדה במהלך הקריירה שלך כעורכת דין לענייני משפחה, לעיתים, תעלה על כל דמיון".
הסיפור של יהודית, בחורה צעירה ממוצא אתיופי, הוא אחד הסיפורים שמוכיחים, ברחל בתך הקטנה, שהמאמן האגדי שלי לא טעה – המציאות אכן עולה על כל דמיון.
יהודית נכנסה אלי למשרד ומיד פרצה בבכי. בחורה כבת 35, יפת תואר. עור גופה חום בהיר ועיניה ירוקות, תלתלי שיערה מגיעים עד למותניה והיא לבושה באופן מוקפד.
היא אמרה שאין לה כסף להאכיל את הבן שלה. ביקשתי ממנה להתחיל את הסיפור מהתחלה.
לפני 5 שנים היא נישאה לאבי (גם הוא ממוצא אתיופי). הנישואין עם אבי נכפו עליה בשים לב לגילה המתקדם ולמקובל בעדה. החיים לצדו של אבי היו גיהינום. הוא הכה אותה והשפיל אותה ללא הרף. יום אחד היא החליטה שהיא קמה והולכת. היא עברה לגור בתל אביב. בהתחלה היא פנתה לאבי בבקשה למתן גט, אבל הוא סירב ואמר שישאיר אותה עגונה עד יומה האחרון.
לימים היא התאהבה באלון, גבר "צבר" איתו היא עבדה בחברת היי-טק גדולה. האהבה בניהם פרחה ובתוך מספר חודשים הם עברו לגור ביחד. יום אחד גילתה יהודית שהיא בהיריון מאלון. שמחה והתרגשות הציפו את ליבה וכעבור 9 חודשים נולד אריאל.

כאשר הם ביקשו לרשום את אריאל כבנו של אלון בתעודת הזהות, נענו בסירוב.
יהודית רשומה כנשואה לאבי ולכן לא ניתן לרשום את אלון כאביו של אריאל. שכן אריאל נולד לאישה נשואה וחזקה על אבי שהוא אבא של אריאל, שאם לא כן, אריאל יוגדר כילד ממזר ויהיה פסול חיתון על פי הדת היהודית. עניין הרישום נזנח והשלושה חיו חיי משפחה לכל דבר.
לימים אלון ויהודית נפרדו וכאשר ביקשה יהודית לתבוע מאלון מזונות עבור אריאל, נמסר שהוא לא רשום כאביו וכי היא יכולה לנסות לתבוע מזונות מאבי.
מיד לאחר שהיא יצאה ממשרדי התחלתי בכתיבת תביעת אבהות ועריכת בדיקת רקמות כנגד אלון.
בקדם המשפט השופטת הזהירה אותי שהתביעה חסרת סיכוי מתוך חשש לממזרות ובשים לב לסעיף 28ד(א) לחוק מידע גנטי שקובע, כי בית המשפט לא יורה על ביצוע בדיקת רקמות לקטין שנולד לאישה שהייתה נשואה בתוך 300 ימים שלפני לידת הקטין, ולכן כדאי לי בשלב זה למשוך את התביעה.
אני כתשובה הצגתי בפניה 3 תמונות סטילס שפותחו בגודל A3:

תמונה של אריאלי הקטן – תינוק בלונדיני עם עיניים כחולות שיצא מרחמה ונרשם כבנה של יהודית – אישה ממוצא אתיופי.
תמונה של אלון (הנתבע) – בחור גבוה בלונדיני עם עיניים כחולות שדומה שתי טיפות מים לקטין מהתמונה הקודמת.
ותמונה של אבי – בעלה הרשום של יהודית, אשר צורף כנתבע לגיטימי על ידי ב"כ היועמ"ש.
ביקשתי מהשופטת להפעיל את שיקול דעתה ולשפוט מניסיון החיים שלה, לשפוט על פי עקרונות הצדק, היושר והאמת הפנימית שלה.

מוסר השכל – גם כאשר אתה חושב שהחוק למידע גנטי יוכל לשמש עבורך טיעון מנצח בתביעת מזונות קטין שהוגשה נגדך, תכין תמיד תוכנית ב' למצב שבו ה-DNA שלך מוכיח מעבר לכל ספק שאתה אביו של התינוק.

 

תגיות קשורות:

אולי יעניין אותך גם

תינוק בהפתעה

**סיפור שנכתב באישור הלקוחות** חנוך עמד לפני בתור לקופה בסופר. הסתבר בדיעבד ששיחת הטלפון שניהלתי עם לקוח מוטרד שלי סיקרנה אותו. כשיצאתי הוא המתין לי

אבות בעל כורחם

טיפול בתיקים מסוימים לעיתים גורם לי לתהות האם היותי אישה, משפיע באופן מסוים על הגישה בה אני נוקטת בתיק שבו עולה שאלה מגדרית מובהקת. הטיפול

אבא בעל כורחו

טיפול בתיקים מסוימים לעיתים גורם לי לתהות האם היותי אישה, משפיע באופן מסוים על הגישה בה אני נוקטת בתיק שבו עולה שאלה מגדרית מובהקת. הטיפול

יציאה לחירות

את סיפור יציאתו של שי לחירות אני לא אשכח לעולם. הוא התקשר אלי בשעה 07:00 בבוקר, לא בדיוק הבנתי מי זה חסר ההתחשבות שמחייג בשיא

ווטסאפ
Back top top